Podurile de la Feteşti şi Cernavodă se închid pentru reparaţii. CITEŞTE aici cum vom ajunge la mare

July 28, 2014

Scris de Adrian Bărbulescu

Publicat în Administrație

Pod CernavodaCompania naţională de căi ferate CFR SA a anunţat luni că semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre, de la Feteşti şi Cernavodă.

Contractul a fost semnat cu asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA şi are o valoare de 122.630.482,54 lei (peste 26 milioane de euro), iar perioada de execuţie a lucrărilor este de 23 de luni. „Data de începere a lucrărilor nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data primirii de către Antrepenor a Acordului Contractual”, au precizat oficialii CFR SA. Banii necesari vor fi asiguraţi de la bugetul statului şi din fonduri europene.

Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, va trebui închisă alternativ circulaţia feroviară pe cele două fire. În această situaţie, pentru a menţine condiţiile normale de desfăşurare a traficului feroviar, se pun în funcţiune podurile vechi, construite de Anghel Saligny, pe perioada executării lucrărilor la podurile noi.

Din cauza erorilor constructive, dar şi ca urmare a nealocării banilor necesari pentru întreţinere şi reparaţii, cele două poduri, date în funcţiune în 1987, au grave probleme. În structura lor au apărut peste 300 de fisuri, cauză din care viteza maximă de circulaţie a trenurilor este limitată la 30 km/oră. Se pierde deci timp preţios în drumul spre litoral. CFR Călători a introdus, luna trecută, două perechi de trenuri care ajung de la Bucureşti la Constanţa în mai puţin de două ore. Dacă şi pe poduri s-ar putea circula cu 100 km/oră, durata călătoriei ar scădea considerabil.